A nyelvről, újra

2013.04.11. 07:00

Sorra veszem, melyikünk hogyan halad a nyelvtanulással.

Anna arra panaszkodik, hogy ugyanazokat a kliséket használja a kórházban, mind verbálisan, mind az adminisztráció során, ezért nem tud nagyon fejlődni. Én ezt a helyzetet nem látom ennyire drámainak, de megértem, ha ez a mókuskerék kicsit unalmas. Mindazonáltal vesz mellette nyelvórákat egy Franciaországban élő magyar lánytól, aki hivatását tekintve nyelvtanár, gyógytornászokra specializálódott, azért ezen érdemes elgondolkodni, csak egy kicsit. Skypon keresztül tartja az órákat, Anna nagyon elégedett vele, azt mondja, hogy úgy látja és érzi, hogy ettől fejlődik.

Kisfiúnkra nem vesztegetek sok karaktert, a bölcsiben egész nap hallja a nyelvet, úgy gondoljuk, hogy igazi kétnyelvű kisgyerekké fog cseperedni, ha itt maradunk.

Nagylányunk viszont egészen extrém eset. Kb. két hete szólt az óvó néni, hogy megszólalt, bent a gyerekekkel ha csak szavakat is, de franciául beszél. Ezt meg tudom erősíteni, ugyanis én is hallottam, hogy a játszótéren egy-egy szót mond a gyerekeknek. A rajzfilmekből nagyon sokat tanul. Viszont, ha jobban fülel az ember, akkor azt veszi észre, hogy pár szót kivéve, francia hangsúllyal halandzsázik. Egészen zseniálisan csinálja, nem értek hozzá, de az az érzésem, hogy egy kisgyereknél ebben a helyzetben ez egy elfogadható út a nyelvtanuláshoz.

Én pedig továbbra is nyomom a nyelvsulit, Anna szerzett nekem egy nénit, akihez keddenként eljárnék fél órát beszélgetni, bár ezen a héten hiába mentem, nem találtam a helyén, pedig megbeszéltük, hogy megyek hozzá. Hagytam neki egy levelet, remélem, nem zavar el a helyesírásom miatt. Illetve el fogok menni Párizsba egy ingyenes nyelvsuliba, legalább hetente egyszer. Mindemellett igyekszem sok TV-t nézni, több kevesebb sikerrel, van, amikor nem jön össze. Viszont telefonon megbeszéltem az eladóval, hogy a tesz-vesz francia megfelelőjén keresztül megvásárolt mosógépért, hogyan, mikor tudunk elmenni. Nem állítom, hogy mindent értettem, a mosógép mindenesetre már a mi fürdőszobánkban áll, nagy baj nem lehetett.

Nagy vonalakban így állunk. Bár, néha azon spontán meglepődöm, hogy milyen profin szinkronizálták az ittenieket, franciául. (Ez vicc volt.)

Jó hír, hogy most úgy látjuk, mintha megérkezett volna a tavasz, sokat ugyan még nem mutatott magából, de mi nagyon kapacitáljuk, hogy ne legyen szégyenlős.

A bejegyzés trackback címe:

https://herblay406.blog.hu/api/trackback/id/tr495210650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alice in Wonderland 888 2013.04.11. 09:44:09

Szia KnockKnock,

Dominique is francia hangsúllyal beszéli a magyart...érdekes, hogy most érti mindhárom nyelven, amit kérdezünk tőle (francia, magyar és angol), de általában franciául vagy angolul válaszol...a magyart akkor használja, ha olyan személy van a társaságában, aki nem ért magyarul..:) és még csak 2,5 éves!;)

Most orosz mesefilmeket néz és onnan felszedett néhány szót és mondatot oroszul is...érdekes hallani a franciát orosszal és angollal vegyítve és néha hozzákapcsolva a magyart...:)úgy tűnik, hogy neki is jó a nyelvérzéke. Még jó, hogy én is sok nyelven beszélek.

A kisfiadnál ez nem kérdés, ahogyan a nagylánynál sem lesz az, csak neki nyilván időre van szüksége, hiszen gondolom, ti otthon magyarul beszéltek...mi nem, ezért Domi hamar belejött a multinyelves családba..:)

Neked mi okozza a legnagyobb gondot? Csak kíváncsi vagyok...és egyszerre tanulsz írni, olvasni is, vagy a hangsúly egyelőre a beszéden van?

KnockKnock 2013.04.11. 09:56:55

Szia Karinette!

Igen, mi itthon csak magyarul beszélünk. Nekem a legnagyobb gondot az okozza, hogy nincs időm tanulni, és nincs lehetőségem beszélgetni. A nyelvtant tudom, nagy vonalakban, de nincs lehetőségem alkalmazni, mert a gyerekekkel töltöm az időm nagy részét. Most ráálltam a TV nézésre, ami nagyon sokat segít, illetve elmegyek arra a másik kurzusra is, ahol állítólag a beszélgetésen van a hangsúly. Olvasni tűrhetően tudok, az írás nem megy tökéletesen, az ékezetekkel vannak gondjaim, de egyébként nagyjából mennek a dolgok.

Alice in Wonderland 888 2013.04.11. 14:29:57

Igen, ez nehez...a gyerekek mellett nem egyszeru tanulni!
...de par orad van egyedul, mintha ez remlene...

KnockKnock 2013.04.11. 14:46:36

Kedd és csütörtök, amikor mindketten oviban, bölcsiben vannak, vagy lennének. Ma felhívtak az oviból, hogy lázas a nagylányunk. Fél 11 óta itthon van. Egyébként a kisebbikkel vagyok itthon hétfőn és pénteken, szerdán pedig mindketten itt vannak. Így tényleg nehéz, de ma eldöntöttem az események hatására, hogy áthelyezem a súlypontot hétvégére, keresek egy kurzust szombatra vagy vasárnapra. A hétközbeni lehetőség a tanulásra olyan, mint a kutya vacsorája.

KnockKnock 2013.04.11. 15:00:50

Igen, még egy fontos dolog, ha egyedül vagyok, és készülök egy beszélgetésre, találkozóra, ügyintézésre, akkor szépen fogalmazott, nyelvtanilag helyes mondatok kergetik egymást a fejemben. Egészen addig, míg el nem kezdődik a beszélgetés. Akkor egy pillanat alatt összeomlik a rendszer. A beszélgetés során pedig majdnem mindent megértek. Szerintem ahhoz, hogy ezen túl legyek sokat kell beszélgetnem, most ezen dolgozom.

Alice in Wonderland 888 2013.04.11. 17:26:42

Menni fog az!
Ahogyan látom neked is ugyanaz a problémád, ami nekem: maximalista vagy! :)

Az összes igeidő megy, azonnal tudsz váltani és mindet használod is beszédben?

Én rengeteg írásbeli gyakorlófeladatot csinálok, ha alszik Domi vagy ha van egy kis időm, mert elmélyülten játszik. Ezért gyorsan fejlődik az írásom, a kiejtésem és az olvasás is megy. Most vagyok olyan B2 szinten...a cél a C2.
Szóval, én sem vagyok még profi..

Alice in Wonderland 888 2013.04.11. 17:28:59

A hétvégi kurzus nekem azért nem szimpatikus, mert elvenné az időmet a családtól...ilyenkor mi azt találtuk ki Juliennel, hogy pár órára az egyik napon elviszi Domit játszóházba vagy a nagyszülőkhöz, addig én készülök az óráimra...de lehetséges, hogy neked megoldás, ha a nejed akkor vigyáz rá és valaki tart neked kurzust...

KnockKnock 2013.04.11. 19:32:29

Dehogy megy az összes igeidő. Hanem tudom, hogy hogyan kell képeznem őket, de természetesen nem ugranak be az igék, amikor kellene. Ha emgkérdezed, hogy melyik igének pl. mi a pp-je, akkor szerintem legalább 95%-os eredményt érnék el. Ha élesben kell használni, akkor van az, amit leírtam. Nekem is írásban kéne gyakorolnom, estére atomjaimra vagyok hullva, marad a TV. Két gyerekkel elég sportos télen otthon. De végre, beosont a tavasz. Nincs más megoldás, a hétvégéből kell lecsípnem.

Alice in Wonderland 888 2013.04.12. 09:49:11

Ok, értem, sok sikert! Majd írd meg, hogy haladsz! Drukkolok!:)
süti beállítások módosítása