Ki, mit tud?

Címkék: francia sziget nyelv Sissy

2013.01.31. 07:00

Mármint, a helyiek arról, hogy mi, ki is a magyar. Illetve a nyelvi kavarásról egy pár szó.

Anna egyik betege, mikor megtudta, hogy Anna magyar felkiáltott - Sissy is magyar volt! ("Ferenc Józsefné", ha fogalmazhatok egyszerűen.)

Nem egészen, mondta erre Anna, de nem sikerült kizökkenteni a hölgyet a történetből.

A postán, levélfeladáskor komolyan elgondolkozott azon a postás hölgy, hogy vajon Magyarország európai ország, vagy sem. Kisegítettem, de úgy is láttam a kétkedést a szemében.

A sajtboltban azt kérdezte a tulajdonos, hogy vajon oroszok vagyunk? Nem tudta elhelyezni a nyelvet, amit hallott.

Anna egyik huszonéves kolleganőjének a Sziget Fesztivál ugrik be, ami rendjénvaló. Az már nem, hogy a burek szerinte tipikus magyar étel.

Az utcán sétáltam a gyerekekkel, kislányom meg szeretett volna simogatni egy kutyust, akit egy 60-as hölgy sétáltatott. Megkérdeztem, hogy szabad-e, vagy sem. A hölgy elkezdett angolul válaszolni, de öt szó után franciára váltott. Onnantól néha újra angolul kezdte a mondatokat, nem értettem miért, én csak franciául szóltam hozzá. Kedves volt, megkérdezte honnan jöttünk, de a válasz szemmel láthatóan zavarba hozta, láttam, ahogy kattognak a fogaskerekek, "from Hungary", segítettem neki. Erre kapcsolt. Nem értem, miért kellett neki angolul is elmondani, pedig echte francia volt.

Múlt hét vasárnap megkérezte tőlem a pékségben a tulajdonosnő - franciául - hogy mit keres egy angol ebben a kisvárosban. Mondtam neki, hogy itt dolgozik a feleségem, de nem vagyok angol. Akkor amerikai? - kérdezett vissza. Tudni kell, hogy soha nem beszéltem vele, vagy előtte angolul, csak magyarul a gyerekekkel. Majd, amikor sorra kerültem, akkor mindig a franciát használtam. Persze, egyből leveszik, hogy külföldi vagyok, de abból még nem következik, hogy brit, vagy amerikai lennék, ezért sem értettem a kérdésfeltevés módját.

Jövő heti bejegyzésem témája egyelőre számomra is ismeretlen. Igyekszem összerakni a képeket, de egyelőre két nekifutásra sem sikerült megbirkózni a blog.hu képfeltöltő rendszerével.

A bejegyzés trackback címe:

https://herblay406.blog.hu/api/trackback/id/tr65053764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása